ပညာေရးအေတြးစမ်ား (အပိုင္း-၄) ကုရ္အာန္သုေတသီဦးတင္ဝင္း (LL.B)

ပညာေရးအေတြးစမ်ား (အပိုင္း-၄)

ကုရ္အာန္သုေတသီဦးတင္ဝင္း (LL.B)

          ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ပညာေရးအေတြးစမ်ားဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ပညာေရးအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပခဲ့သည္။ ယခုဆို အပိုင္း(၄)ရွိပါၿပီ။ ၿပီးခဲ့တုန္းက ပညာေရးသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု ေအာင္ျမင္ေအာင္ ထူေထာင္ရာတြင္ အေရးႀကီးသည့္ အခန္းက႑မွ ပါ၀င္ေနေၾကာင္း၊ ပညာေရးရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား၊ ပညာသင္ၾကားျခင္းသည္ စဥ္းစားေတြးေခၚလာတတ္ေအာင္ စနစ္တက် ေလ့က်င့္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပခဲ့ပါ သည္။

ပညာသင္ယူျခင္း အခန္းက႑တြင္ သိမႈအတြက္သင္ယူျခင္း (Learning to know)၊ လုပ္ကိုင္ႏိုင္မႈ အတြက္သင္ယူျခင္း (Learning to do)၊ အတူတကြ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ႏိုင္ေရး (Learning to live together) ဆိုသည့္ က႑ကလည္း အေရးႀကီးသည့္ ေနရာကလည္း ပါ၀င္ပါသည္။ Learning to know သိမႈအတြက္ သင္ယူ ျခင္းသည္ အရာရာကို နားလည္ရန္၊ သိနားလည္ဖို႔ႏွင့္ ရွာေဖြေလ့လာတတ္ရန္အတြက္ျဖစ္သည္။ ဗဟုသုတ မ်ားေလေလ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္၏ မတူညီေသာအျမင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို၍နားလည္ေလေလ ျဖစ္ပါသည္။ သိမႈ အတြက္သင္ယူျခင္းသည္ စူးစမ္းလိုစိတ္မ်ားႏွင့္ စြမ္းရည္မ်ားကို တိုးတက္လာရန္ ျပဳလုပ္ေပးပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္စြမ္းလည္း တိုးတက္ေစပါသည္။ လုပ္ကိုင္ႏိုင္မႈအတြက္ သင္ယူျခင္း(Learning to do)သည္ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား၌ တိက်ေသာ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္၊ အခ်ိန္အတိုင္း အတာတစ္ခုအထိ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းျဖစ္သည္။ အနာဂါတ္အတြက္ လိုအပ္ေသာ ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ စြမး္ရည္ မ်ား ရရွိႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးျခင္းသည္ လိုအပ္သည့္ အသိပညာ၊ ဗဟုသုတ မ်ားကို မွ်ေ၀ေပးျခင္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။

အတူတကြ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ျခင္းအတြက္ သင္ယူျခင္း(Learning to live together)သည္ လူသားအခ်င္း ခ်င္း၊ လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္တြင္ ၿငိမ္းခ်မး္စြာအတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ရန္အတြက္ သင္ယူျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းကိစၥ တြင္ လူမႈေရးဆိုင္ရာလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားျဖစ္ေသာ၊ ခ်ိဳ႕တဲ့ေသာသူမ်ားကို ကူညီျခင္း၊ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း စသည့္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားလည္း ပါ၀င္ပါသည္။ လူသည္ လူမႈေရးသတၱ၀ါ(Social animal) ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ လူလူခ်င္းတန္ဖိုးထားျခင္း၊ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး စာနာနားလည္ျခင္း၊ ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ယံုၾကည္ မႈတည္ေဆာက္ျခင္း၊ တစ္ဦးယဥ္ေက်းမႈကို တစ္ဦးက ေလးစားျခင္း၊ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ား ကို တန္ဖိုးထားျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ပါသည္။

သင္ယူမႈအဆင့္တြင္ ထိုအခ်က္မ်ားပါ၀င္ရန္အတြက္ သင္ၾကားမည့္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားတြင္ ဂ႐ုစိုက္ ထည့္သြင္းေပးသင့္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းသည္က လက္ရွိအစၥလာမ္ဘာသာေရး အေျခခံစာ သင္ေက်ာင္းမ်ားမွ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားသည္ အိႏိၵယႏိုင္ငံ မြဖ္သီခ်ဳပ္ ေမာ္လာနာမြဖ္သီ ကီဖာယြသြလႅာဟ္၏ အူရ္ဒူဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားသည္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္ဘာသာျပန္၍ သင္ၾကားေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ ဆရာႀကီးအား မွားေနသည္ဟု ဆိုခ်င္သည္မဟုတ္။ ဆရာႀကီးသည္ မိမိ၏ပတ္၀န္းက်င္၊ လူမ်ိဳး၊ ယဥ္ေက်းမႈအသိုင္း အ၀ိုင္းႏွင့္ကိုက္ညီေအာင္ ေရးဆြဲထားျခင္းျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ၊ မြတ္ဆလင္မ္တို႔အတြက္ တိုက္႐ိုက္ျပန္ဆိုသင္ၾကားျခင္းသည္ မသင့္ေလ်ာ္ေပ။ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းဆိုသည္မွာ သင္ယူရမည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ ယဥ္ေက်းမႈ အစရွိသည္တို႔ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား၍ ေရးဆြဲရသည္ ျဖစ္ရာ၊ ဤအခ်က္ကို အျပဳသေဘာေဆာင္၍ စဥ္းစားအေျဖရွာသင့္ပါသည္။

သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းႏွင့္ စာသင္သားမ်ား မသင့္ေတာ္ မကိုက္ညီေသာအခါ စာသင္သားအတြက္ မ်ားစြာ အခက္အခဲရွိႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား ပညာေရး အရည္အေသြးညံ့ဖ်င္းၾကသည္ဟု ေက်ာင္းသားမ်ားအေပၚ အျပစ္ပံုခ်ၾကေတာ့သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား စာမႀကိဳးစားျခင္း၊ ဥာဏ္ရည္မမီျခင္း၊ ဆိုးသြမ္းျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္၌ ထိုသို႔မဟုတ္။ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္တြင္ ဆရာဆိုသူမ်ား၏ အခန္းက႑က အေရး ႀကီးသည့္ေနရာမွ ပါ၀င္လာပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား ညံ့ဖ်င္းရျခင္းသည္ ဆရာမ်ားအေပၚ၌ အျပည့္အ၀တာ၀န္ရွိပါ သည္။  ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကို တင္ျပလုိပါသည္။

မာရီယာမြန္တက္ဆိုရီ (Maria Montessori)သည္ အီတလီႏိုင္ငံမွ ေက်ာင္းဆရာမတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူသည္ ၁၈၉၄ ခုႏွစ္တြင္ ေရာမတကၠသိုလ္၌ ေဆးပညာျဖင့္ ဘြဲ႔ရခဲ့သည့္ ေဒါက္တာတစ္ဦးျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္ စိတ္ေရာဂါကု ေဆးခန္းတြင္ ၀န္ထမ္းအျဖစ္ စတင္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရာမွ ဥာဏ္ရည္ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈနည္းသည့္ ကေလး မ်ားအား ပညာသင္ၾကားေပးျခင္းကို စိတ္၀င္စားလာခဲ့သည္။ ၁၉၀၁ ခုႏွစ္တြင္ မြန္တက္ဆိုရီကို ေရာမစိတ္ေရာဂါကု ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းအုပ္အျဖစ္ ခန္႔အပ္လိုက္သည္။ ထုိေက်ာင္းသည္ ဥာဏ္ရည္မမီသည့္ ကေလးမ်ားအား ေက်ာင္းအိပ္၊ ေက်ာင္းစားအျဖစ္ လက္ခံကုသေပးသည့္ေက်ာင္း ျဖစ္သည္။

တစ္ေန႔တြင္ အီတလီႏိုင္ငံ ေရာမၿမိဳ႕ စာသင္ေက်ာင္းတစ္ခုတြင္ စာေမးပြဲတစ္ရပ္ က်င္းပပါသည္။ ထူးျခား သည္မွာ ဥာဏ္ရည္မမီသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ပံုမွန္ေက်ာင္းသားမ်ား အတူေရာေျဖရပါသည္။ စာေမးပြဲေျဖခ်ိန္ စသည့္အခါ ဥာဏ္ရည္မမီသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ လ်င္ျမန္သြက္လက္စြာျဖင့္ ေျဖဆိုေနၾကသည္ကို ဆရာမ်ား အားလံုးက အံ့ၾသစြာျဖင့္ ၾကည့္ေနၾကသည္။ ပို၍အံ့ၾသစရာေကာင္းသည္မွာ စာေမးပြဲၿပီးသည့္အခါ ရမွတ္ထြက္လာ သည့္အခ်ိန္၌ ဥာဏ္ရည္မမီဟုဆိုသည့္ ကေလးမ်ားႏွင့္ ပံုမွန္ကေလးမ်ား ရမွတ္တူေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခါမွ ေဒါက္တာ မြန္တက္ဆိုရီအား ဆရာမ်ားအားလံုးက ၀ိုင္း၀န္းခ်ီးက်ဴးၾကသည္။ ဒီေလာက္ ဥာဏ္ရည္မမီတဲ့ ကေလး ေတြကို ဆရာမအေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ားေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးခဲ့သလဲဟု ေမးျမန္းရာ ဆရာမက `ကၽြန္မအေနနဲ႔ ထူးထူးျခားျခား ဘာမွမလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ ကေလးေတြရဲ႕ သဘာ၀ကို နားလည္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး သူတို႔သဘာ၀နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ ပညာေရးကို ရွာေဖြေပးခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မအေနနဲ႔ တစ္ခုေလာက္ေမးခ်င္ပါတယ္။ ဆရာတို႔ အေနနဲ႔ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး ပံုမွန္ပကတိေကာင္းမြန္ေနတဲ့ ကေလးေတြကို ဘယ္လိုညံ့ဖ်င္းေအာင္ သင္ၾကားေပး လိုက္တာလဲ။ ကၽြန္မသိပါရေစ။´

ဤအေၾကာင္းအရာကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ကေလးမ်ားသည္ မူလကညံ့ဖ်င္းၾကသည္မဟုတ္။ သူတို႔အား ေတာ္တည့္မွန္ကန္ေအာင္ အေကာင္းဆံုးေသာ သင္ၾကားေရးနည္းလမ္းမ်ားကို အသံုးျပဳသင္ၾကားရမည္မွာ ဆရာ မ်ားအေပၚ တာ၀န္ရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သင္ယူေနရသည့္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားသည္ စာသင္သား မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီသလားဆိုသည္ကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကရပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။ ယေန႔ မြတ္ဆလင္မ္ လူငယ္မ်ားသည္ အနာဂါတ္အတြက္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂း၂၀၁)တြင္ `မ်က္ေမွာက္ ပစၥဳပၸန္ကာလတြင္သာမက အနာဂါတ္ကလာတြင္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ားကို ေပး သနားေတာ္မူပါ။´ အနာဂါတ္ကို ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳမည့္ မြတ္ဆလင္လူငယ္မ်ားသည္ လံုေလာက္ေသာ အရည္ အခ်င္းမ်ား မျပည့္စံုလွ်င္ အနာဂါတ္ကို မည္ကဲ့သို႔ ဦးေဆာင္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္ၾကားျပသမည့္ ဆရာ မ်ားႏွင့္ သင္ယူၾကရမည့္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ား၏ အေရးႀကီးပံုကို တင္ျပေနရျခင္းျဖစ္သည္။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္ အာန္ (၄၇း၁၉)တြင္လည္း

`သင္သည္ အလႅာဟ္မွအပ အားကိုးအားထား ပံုမွတ္အလ်ဥ္းဘာမွ မရွိေၾကာင္း သင္ယူဆည္းပူးပါ။´ ထို႔ ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ထုအတြင္း ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ မည္သည့္အရာမ်ားကို ေလ့လာ သင္ယူဆည္းပူးေနသနည္း။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဘာကို သင္ယူဆည္းပူးၾကမည္နည္း။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ေသာင္၀္ဟီးဒ္တည္းဟူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ၿပီးျပည့္စံုေသာစနစ္၊ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ျပဌာန္းခ်က္ကို သာလွ်င္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ေလ့လာဆည္းပူးၾကရန္ ညႊန္ၾကားထားပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ယေန႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစၥ လာမ္ဘာသာေရး စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကို သိရွိနားလည္သေဘာေပါက္ေရးထက္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၀ါဒ School of thought ဟုေခၚသည့္ ဂိုဏ္းဂဏအသီးသီး၏ အယူ၀ါဒမ်ားကိုသာလွ်င္ ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးေနသည္မွာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာေကာင္းလွပါသည္။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမ်ားက ပို႔ခ်သည့္ ၀ါဒေရးရာ သေဘာတရားမ်ားသည္သာလွ်င္ မြတ္စလင္မ္ထုအတြင္းသို႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေရာက္ရွိေနပါေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားႏွင့္ သင္ၾကားေရးစနစ္မ်ားအား ျပန္လည္ေလ့လာဆန္းစစ္၍ ျပဳျပင္စရာ ရွိသည္မ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္သင့္ပါသည္။ ယခုအခါတြင္မူ ျမန္မာျပည္တြင္သာမက ကမၻာတြင္ပါ Changeဟူေသာ စကားလံုးသည္ ေရပန္းစားလွ်က္ရွိသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္မူ Time to Change ဟူ၍ ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မြတ္ဆလင္မ္ထုအတြက္မူ Time to Change the Islamic Education အစၥလာမ့္ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီ ဟူ၍သာ တင္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါသည္။